Začiatok spolupráce s agentúrou: Prepojenie reklamných účtov Meta, Google Ads, Merchant a ďalších.
Na začiatku spolupráce klienta a agentúry je potrebné, aby klient vyzdieľal agentúre reklamné účty, na ktorých agentúra bude inzerovať a optimalizovať kampane. Často sa však stretávame s tým, že to klientom robí veľký problém, preto si ukážeme ako na to.
Začneme s prepojením reklamného účtu v META ADS
- Ako prvé sa musíme dostať do Firemných nastavení v rámci Business Managera: Na domovskej stránke Vášho Business Managera v ľavom menu prejdite na „Firemné nastavenia„:
Taktiež tieto nastavenia môžete nájsť aj v “hamburger menu”.
2. Agentúru si pridajte ako partnera. V rozhraní „Firemné nastavenia“ kliknite v ľavom menu na sekciu partneri a následne na modrým tlačidlom „Pridať„, kde vyberte možnosť “Give a partner access to your assets”
Následne po kliknuti na “Give a partner access to your assets” sa otvorí okno, kde je potrebné zadať ID Bussines Managera agentúry (GROOW – 264507464240702)
3. Posledným krokom je priradenie assetov agentúre, teda je potrebné zvoliť assety, v ktorých je potrebné prideliť práva a prístupy agentúre. Ide o assety ako:
- Stránky
- Reklamné účty
- Pixely
- Katalógy
- Účty na instagrame
A rôzne iné assety v závislosti od klienta, podľa toho čo máte nastavené a od typu plánovaných kampaní aby agentúra mala dostatočné prístupy pre ich spustenie.
Teda po kliknutí na assets v ľavej časti vyberiete typ assetu, ktorý chceme prideliť. V strednej zvolíme konkrétny asset na vyzdieľanie a v pravej časti zvolíme úroveň prístupu. Tu je rozhodnutie na Vás aké vysoké práva agentúre pridelíte.
Potrebné úrovne prístupov pre jednotlivé assety, ktoré si my najčastejšie žiadame sú v tabuľke:
Asset | Úroveň prístupu |
Stránky | Reklamy, štatistiky, Leads |
Reklamné účty | Plná kontrola |
Katalógy | Spravovať Katalóg |
Účty na instagrame | Reklamy, štatistiky |
Datasets | Plná kontrola |
V prípade reklamného účtu je najvhodnejšie udeliť nám administrátorské práva, aby sme možnosť prezerať aj finančnú sekciu reklamného účtu, čo nám umožní promptnejšie asistovať pri vzniknutých problémoch s platbami či kartou.
Po týchto príslušných krokoch už agentúra bude v rámci svojho Business Manager-a vidieť váš reklamný účet a môže s ním pracovať. Ak by ste sa v niektorom kroku zasekli alebo potrebovali inú pomoc, pokojne sa nám ozvite a radi vám s tým pomôžeme.
Viac informácii o Meta Ads a Business Manager-i si prečítate tu.
To najzložitejšie máte za sebou. Poďme sa pozrieť ešte na účty Google.
V prípade reklamného účtu Google Ads je to naozaj jednoduché!
V prípade Google Ads nám zašlite číslo vášho reklamného účtu a my si o prístup požiadame. Číslo vášho reklamného účtu nájdete v vrchnej časti rozhrania Google Ads v tvare 000-000-0000.
Následne len potvrdíte našu žiadosť a všetko je vyriešené. Žiadosť nájdete v reklamnom účte Google Ads po kliknutí na tlačidlo Admin -> Access and security -> Managers.
Po sprístupnení kanálov Meta Ads a Google Ads však nekončíme. Na to aby sme vedeli, či kampane naozaj dobre fungujú potrebujeme aj dáta, teda Google Analytics.
Návod na prepojenie účtov Google Analytics :
- Začneme v nastaveniach vášho Google Analytics. Nastavenia nájdete v pravom dolnom rohu v podobe ozubeného kolieska.
2. Následne musíte udeliť prístup – v rozhraní nastavení Google Analytics kliknite v sekcii “Account” na možnosť “Account access management”
Ak máte v rámci Google Analytics account-u viacero properties a preferujute pridelenie prístupu len na úrovni property, v tom prípade kliknite na “Property access management” v sekcii “Property”
V oboch prípadoch sa Vám otvorí rovnaké okno. Kliknite na modré “+” v pravom hornom rohu a vyberte “add users”
V ďalšom kroku zadajte náš email admin@groow.sk a zvoľte rolu administrátor. Vďaka udeleniu prístupu na úrovni admin budeme vedieť za vás vyriešiť akýkoľvek problém, a odbremeníme vas od ďalších starostí s účtom.
Pokračujeme aj s Google Tag Manager-om
Google Tag manager je pre nás dôležitým nástrojom v prípade ak vám spravujeme aj analytiku webu.
V rozhraní Google Tag Manager-u sa prekliknite do sekcie admin a kliknite na “User management” v pravej časti.
Následne postupujte rovnako ako v prípade Google Analytics – pridajte nám prístup na admin@groow.sk, avšak tentokrát zvoľte prístupy až na úroveň “Publish”. Táto úroveň nám umožní publikovať zmeny v analytických kódoch a meraniach.
Posledným zo základných prepojení účtov je Google Merchant Center
Ak ste na domovskej stránke Google Merchant Center je potrebné prekliknúť sa na sekciu nastavení (ozubené koliesko v hornej lište) a následne zvoliť “account access” alebo “Prístup k účtu”(ak máte rozhranie v slovenskom jazyku).
Následne po kliknutí je potrebné zvoliť “Add user” kam zadáte náš email admin@groow.sk a priradíte prístup na úrovni admin, vďaka čomu budeme vedieť vyriešiť akýkoľvek problém za vás. Ak sa rozdhodnete pre udelenie prístupu na nižšej úrovni nebudeme mať dostatočné právo vyriešiť všetky problémy, ktoré sa potencionálne vyskytnú.
Veríme, že vám náš návod na prepájanie účtov pomohol. V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať.
Vladimír Uhrovský
Head of Digital