TikTok Ads konečne vstupujú aj na slovenský trh
Po mesiacoch špekulácií a očakávania sa TikTok Ads konečne chystajú vstúpiť aj na slovenský trh. Už od 1. augusta 2024 môžeme využiť silu tejto platformy na oslovenie širokého publika a budovanie úspešných marketingových kampaní.
Platforma s 1,2 miliónovým publikom
TikTok nie je len obyčajná sociálna sieť, je to tzv. „Entertainment ecosystem“, s viac ako 1 miliardou aktívnych používateľov v 150 krajinách. Predbehol YouTube v USA a v UK sa stáva novým Facebookom pre mladšie generácie. Je podporovaný v 75 jazykoch a rastie neuveriteľnou rýchlosťou, čím sa stáva najrýchlejšie rastúcou platformou na svete.
Na Slovensku má TikTok už teraz 1,2 milióna používateľov a toto číslo bude s príchodom reklám len rásť. Očakáva sa, že v strednej Európe dosiahne priemerný počet používateľov 8 miliónov.
Čo môžete očakávať od TikTok Ads?
Reklamy na TikToku sa budú zobrazovať prirodzene v rámci feedu, po 3 organických príspevkoch bude nasledovať jedna reklama. Na výber máme rôzne formáty, ako napríklad Spark Ads, Product Links, Collection Ads, Display Cards a Lead Gen, ktoré poznáte aj z iných kanálov.
Na začiatok si môžeme pre kampane zvoliť ciele: Traffic, Web Conversions, Lead Generation a App Promotion. Neskôr pribudnú aj ďalšie možnosti targetingu ako remarketing a Lookalike publiká.
Kampane na TikTok Ads
Obsah by mal používateľov zaujať a upútať pozornosť v prvých sekundách a keďže TikTok je o zábave a kreativite, nezabudnúť prispôsobovať obsah pre túto platformu.
V rámci spoluprác s relevantnými influencermi dokážete osloviť širšie publikum a podporiť doveryhodnosť značky.
Aj keď TikTok je známy vďaka krátkym a neformálnym videám, profesionáli avšak odporúčajú investovat aj do kvalitného zvuku a obrazu.
Neexistuje žiadny univerzálny recept, algoritmus sa neustále mení a preto treba experimentovať s rôznymi typmi obsahu, formátmi a cieľmi, aby ste zistili, čo najlepšie funguje pre vašu značku.
Predpokladaný launch je 1. Augusta 2024
Tvorcovia sľubujú launch TikTok Ads k 1. Augustu. Budete môcť osloviť mladé a aktívne publikum a posunúť svoju marketingovú stratégiu na novú úroveň. Ste pripravení osloviť mladé a aktívne publikum, posunúť svoju marketingovú stratégiu na novú úroveň a stať sa priekopníkom v oblasti reklamy na tejto dynamickej platforme?
Čo všetko by ste mali vedieť pred spustením kampaní na TikToku?
Na spustenie kampane nepotrebujete orgnický profil na TikToku a tiež nepotrebujete svoj reklamný účet prepájať s osobným profilom.
Minimálne denný budget je 20€, ale odporúča sa rátať s 10 až 20 násobne vyšším budgetom ako je vaša cieľová CPA
Môžete využiť funkciu „Rent a Creator“, kde vám umožnia spolupracovať s externými tvorcami na tvorbe obsahu pre vaše kampane
Pre kategórie ako Medical, Supplements, Finance, Underwear a Cosmetics budete musieť požiadať o povolenie
Zakazuje sa propagácia tabakových výrobkov, rekreačné drogy, zrane, policajné a vojenské vybavenie, gambling, produkty a služby pre dospelých, politické reklamy, modelingový nábor, mystery boxy…
TikTok Ads predstavuje príležitosť nielen pre slovenské značky a marketérov, ale aj pre tvorcov obsahu. Reklamy dokonale fitnú pre každého, kto má mladú cieľovú skupinu zákazníkov.
Buďte medzi prvými inzerentami na Slovensku a nenechajte si ujsť všetky príležitosti, ktoré platforma ponúka!
Tomáš Sojka
Digital Marketing Specialist