Prečo pridávame Pinterest čoraz viac do našich kampaní?

Pinterest je skvelým nástrojom nie len na inšpiráciu, ale aj na reklamu. Avšak aj tak sme niektorých klientov prekvapili návrhom začleniť ho do média plánov. Doteraz nad ním neuvažovali a nestretávali sa s ním ako s reklamnou platformou. My sme práve tu videli príležitosť a po testoch na viacerých klientoch by sme ho mohli pokojne nazvať aj pokladom medzi sociálnymi sieťami. 

Pinterest

Na Slovensku má založený Pinterest profil vyše 850 tisíc ľudí a aktívnych je niečo cez 500 tisíc užívateľov.

Aj keď to znie ako úzka skupina na ktorých môžeme cieliť, Pinterest je nie len skvelým nástrojom pre jednotlivcov, ktorí sa chcú inšpirovať a nájsť kopec life hackov ale má čo ponúknuť aj pre firmy. 

Pinterest je vlastne taký ostrov pozitivity. Na rozdiel od iných sociálnych sietí, kde ide najmä o lajky, zdieľanie diania vo svete, politické diskusie a častokrát aj plno negativy, Pinterest môžeme označiť ako útočisko. Tu môžeme zdieľať naše radosti. Navyše, Pinterest si dal záväzok, udržať platformu čistú od nebezpečného obsahu a dezinformácií. A určite budete súhlasiť so mnou, že im to vychádza.

Jednou z veľkých výhod Pinterestu je, že ukazuje obsah, ktorý Vás bude baviť.

Obsah, ktorý Vám zobrazí je na základe toho, čo ste už pozerali a čo vás zaujíma. Či už ide o umenie, módu, recepty alebo hľadáte spôsob ako vylepšiť byt ale aj iné témy, tu nájdete kopec nápadov. Týmto prispôsobením obsahu je pre každého užívateľa čas strávený na platforme hodnotný a obohacujúci.

A teraz k tomu, aký to má prínos pre firmy.

Pre firmy je tiež Pinterest jedinečnou platformou. Môžu tu budovať svoje povedomie a kreatívnym spôsobom zdieľať a odprezentovať svoje produkty a služby práve cieľovej skupine, ktorá je už do začiatku naklonená k inšpirácii a objavovaniu nových vecí. Keď práve tu narazia na váš produkt, je to v pozitívnom a inšpiratívnom kontexte. To je skvelé nielen pre zviditeľnenie značky ale aj pozitívny imidž značky, produktu či služby. 

Okrem organického obsahu tu ale vieme vytvárať aj reklamy.

Hlavnou výhodou týchto reklám je, že sú super cielené. Vďaka tomu, že algoritmus vie, čo ľudí zaujíma, čo vyhľadávajú, reklamy uvidia presne tí, ktorým sa budú najviac páčiť. To znamená, že mnohí z nich sú už v procese rozhodnovania o kúpe alebo aspoň zvažujú možnosti a hľadajú to pravé. A to zvyšuje šance, že užívateľ nielen bude interagovať s pinom, ale je tu aj vysoká pravdepodobnosť, že navštívi váš web a aj nakúpi, či vykoná inú konverziu. 

Či už používateľ nakúpi alebo nie, s produktom sa stretol vo veľmi pozitívnom a inšpiratívnom prostredí a tak si ho aj zapamätá. Zatiaľ čo pri ostatných sociálnych sieťach môže ísť skôr racionálne rozhodnutie k nákupu, či podnietenie akciou. Pintereste podnecuje potencionálnych zákazníkov k prirodzenejšej a efektívnejšej interakcii ako pri iných médiách. 

Ale prečo sme z Pinterestu tak nadšení? 

Po spustení reklám na Pintereste, sme si toho veľa testovali. Ako aj pri iných platformách museli sme sa zoznámiť s prostredím. Zistiť ako sa správajú užívatelia a tiež aj získať prvé dáta pre Pinterest Tag (jednoducho povedané pixel Pinterestu). Už po krátkom čase od spustenia reklám nás výsledky príjemne prekvapili. Nielen, že nám z reklám prišlo veľa užívateľov na web, no zároveň tam strávili naozaj dosť času aby sa zoznámili s produktami. Štatistiky nám už dlhodobo hovoria, že ľudia prichádzajúci z Pinterestu trávia na webe viac ako 2 minúty. To je pre nás ako keby prišiel zákazník, objednal si kávu a dal si k tomu aj koláč.

Výsledky Pinterest
Zdroj: Interné zdroje

Pinterest tak jednoznačne vedie v kvalite publika, ktoré prináša z reklám aj z iných platforiem. 

To nám potvrdilo domnienky, že ľudia otvárajú Pinterest práve v čase, keď si nájdu chvíľku času a našli naozaj čo ich zaujíma. A keď už tam sú, tak sa naozaj ponoria do toho čo ich zaujalo. Možno si hneď niečo nekúpia, najmä ak hovoríme o drahších produktoch ale to nám pri prvých návštevach vôbec neprekáža. Dôležité pre nás je, že tak sme zasiahli kvalitnú skupinu, ktorú sme zaujali a môžeme s nimi pracovať ďalej. Či už na tu na Pintereste alebo aj na iných reklamných kanáloch.

Pinterest nie je miesto, kam ľudia chodia s úmyslom rýchlo prescrolovať novinky zo sveta.

Je to skôr miesto na relax a inšpiráciu. A keď už tam ľudia sú, majú tendenciu si to dobre zapamätať v pozitívnom svetle. A ak sa budú raz rozhodovať, na čo budú míňať svoje peniaze, práve vaša značka či produtky môžu mať u nich dobré postavenie v rozhodovacom procese. 

Pinterest
Zdroj: Pinterest Academy

Nemôžeme však zabudnúť, že Pinterest je visual-first platforma. Reklamy, ktoré vyzerajú ako vystrihnuté z letáku, tu nemajú vysoké šance. Nemôžeme zabudnúť na cieľ s ktorých užívatelia prichádzajú – hľadajú inšpiráciu. Po mnohých testoch sa nám osvedčilo, že reklamy, ktoré pôsobili organickejšie a vizuálne príťažlivejšie nám priniesli omnoho lepšie výsledky.

Ak premýšľate nad tým, či pridať Pinterest do mediálneho mixu aj vašej značky, jednoznačne áno.

Aj keď sa to môže zdať, že Pinterest nie je pre každého, dá sa tu nájsť publikum pre skoro každý biznis. No je dôležité vypichnúť to, že nie každý produkt bude fungovať rovnakou startégiou. Pre niektoré produkty môže byť Pinterest vysoko konverzným kanálom, pre iné biznisy len zdrojom kvalitného publika a pre ďalších o budovaní pozitívneho imidžu firmy. Ak aj vy chcete do svojho mediálneho mixu zahrnúť nový kanál, rozhodne odporúčame Pinterest. O správnu stratégiu sa Vám už postaráme my.

Daniela Štalmachová

Digital Marketing Specialist